zondag 18 november 2012

Het ontwerp en productieproces


Er gaat het nodige vooraf aan het plaatsen van de IPhone en IPad hoesjes in een webshop. Dat proces heb ik hier een daar vastgelegd en wil ik graag met je delen. Allereerst is er natuurlijk het  uitwerken van de idee├źn. Een aantal tekeningen scan ik in en bewerk deze verder met de computer. Andere zaken gaan rechtstreeks met de computer. Het liefst werk ik met Illustrator en Photoshop. Zo is de achterkant van de hoesjes ' Roos '  gebaseerd op de geborduurde bloem. Het patroon van deze geborduurde bloem heb ik gemaakt aan de hand van een getekende en ingescande roos. Daarna volgt het printen van de ontwerpen op stof, met de nodige drukproeven, want ik kan je vertellen: er is niets zo lastig als kleuren en ze zo op de stof krijgen als je in je hoofd hebt!

1 opmerking:

  1. Leuk om te zien hoe de hoesjes tot stand zijn gekomen! Ik heb inmiddels zo'n mooi hoesje mogen ontvangen via Ingrid van Ingthings. Mijn complimenten hoor!Dankjewel!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...